Quinoa neboli Merlík chilský

leaf image

QUINOA

Quinoa je tzv. pseudoobilovina. Nepatří mezi obilné trávy, ale využívat ji můžete úplně stejně jako obiloviny.


Quinoa obsahuje velké množství vápníku, je také dobrý zdrojem železa, hořčíku, fosforu, zinku a vitaminů skupiny B a vitaminu E. Obsahuje všech 8 základních aminokyselin, jako potraviny živočišného původu a z rostlin např. amarant, soja a konopná semínka.


Quinoa je dobře stravitelná, má nízký obsah tuků a neobsahuje lepek ani cholesterol. Má více vlákniny než některé jiné druhy obilovin.


V kuchyni ji můžete použít jako rýži, kuskus nebo bulgur. Přidat ji můžete jako zavářku do polévek, do rizot. Výborný je z ní salát anebo se z ní dají plnit třeba rajčata, lilek i cuketa.


Před vařením quinou několikrát propláchněte v horké vodě. Na povrchu zrnek jsou saponiny. To jsou látky, které mají hořkou a mýdlovou chuť. Když se tvoří pěna při vaření, sbírejte ji, quinoa má pak jemnější chuť. Vaříme ji v poměru cca 2-2,5 dílu vody na 1 díl quinoy.


Článek Cuketa – všestranná dobrota
Cuketa – všestranná dobrota

Cuketa, cukyna je tykev obecná, která je běžnou součástí našich jídelníčků. Dají se z ní připravovat sladká i slaná jíd..

ČÍST
Článek Stravování školáků
Stravování školáků

Správná strava je základ, dítě díky ní získá energii, kterou potřebuje na plný den zvídavých otázek, učení, her a taky t..

ČÍST

Produkty z článku:

250 g
Country Life Quinoa 250 g Bio
Country Life Quinoa 250 g Bio

Abychom vám mohli nabídnout pohodlnější a jednodušší prohlížení našich stránek, využíváme pro to soubory zvané „cookies“. Ke zpracování některých z nich potřebujeme váš souhlas, který dáte kliknutím na „Přijmout vše“, nebo je můžete odsouhlasit jednotlivě v „Upravit nastavení“.

Nastavení