Quinoa neboli Merlík chilský

leaf image

QUINOA

Quinoa je tzv. pseudoobilovina. Nepatří mezi obilné trávy, ale využívat ji můžete úplně stejně jako obiloviny.


Quinoa obsahuje velké množství vápníku, je také dobrý zdrojem železa, hořčíku, fosforu, zinku a vitaminů skupiny B a vitaminu E. Obsahuje všech 8 základních aminokyselin, jako potraviny živočišného původu a z rostlin např. amarant, soja a konopná semínka.


Quinoa je dobře stravitelná, má nízký obsah tuků a neobsahuje lepek ani cholesterol. Má více vlákniny než některé jiné druhy obilovin.


V kuchyni ji můžete použít jako rýži, kuskus nebo bulgur. Přidat ji můžete jako zavářku do polévek, do rizot. Výborný je z ní salát anebo se z ní dají plnit třeba rajčata, lilek i cuketa.


Před vařením quinou několikrát propláchněte v horké vodě. Na povrchu zrnek jsou saponiny. To jsou látky, které mají hořkou a mýdlovou chuť. Když se tvoří pěna při vaření, sbírejte ji, quinoa má pak jemnější chuť. Vaříme ji v poměru cca 2-2,5 dílu vody na 1 díl quinoy.


Článek Lepek - pravda a mýty
Lepek - pravda a mýty

Když byla před lety někomu diagnostikovaná celiakie nebo alergie na lepek, byl takový člověk doživotně odsouzen k poměrn..

ČÍST
Článek Jak jíst zdravě na cestách
Jak jíst zdravě na cestách

Minimálně na jednu dovolenou ročně vyráží snad každý. Pokud jste se rozhodli pro hotel all inclusive, stravu řešit nemus..

ČÍST

Produkty z článku:

250 g
Country Life Quinoa 250 g Bio
Country Life Quinoa 250 g Bio

Abychom vám mohli nabídnout pohodlnější a jednodušší prohlížení našich stránek, využíváme pro to soubory zvané „cookies“. Ke zpracování některých z nich potřebujeme váš souhlas, který dáte kliknutím na „Přijmout vše“, nebo je můžete odsouhlasit jednotlivě v „Upravit nastavení“.

Nastavení