Sportovní výživa

leaf image

Pohyb ke zdravému životnímu stylu neodmyslitelně patří. A čím více času trávíme úmorným celodenním sezením nebo stáním v zaměstnaní, tím více ho potřebujeme. Ruku v ruce s tím ovšem jdou i speciální nároky na výživu, ať už jste sportovec rekreační či profesionální.

Article


Sacharidy pro doplnění energie


Sacharidy představují nejdůležitější zdroj energie pro jakoukoliv fyzickou aktivitu. Pokud sportujete a cítíte se často unavení, zamyslete se, zda konzumujete sacharidu neboli cukrů dostatek. Ve vašem jídelníčku by sacharidy měly figurovat zejména v podobě celozrnných výrobků, těstovin nebo rýže. Pomaleji si totiž tráví, nezvyšují prudce hladinu cukru v krvi a zásobují tělo energií dlouhodobě. Jednoduché cukry obsažené v ovoci, cukru, medu, různých sirupech a sladkostech by měly naopak tvořit jen velmi malou část vašeho stravování.


TIP: Takřka ideální formou sladkosti jsou raw tyčinky. Bývají vyrobeny z datlí a ořechů, které vám dodají energii na další trénink, a kromě toho skvěle chutnají.

Doporučujeme ochutnat:
Špaldová vřetena celozrnná Bioharmonie
RAW tyčinky ENERGY Bombus maracuja a kokos

Bílkoviny nakrmí vaše svaly


Ačkoliv jsou z nedostatku bílkovin často podezíráni pouze vegani a vegetariáni, nebývá to pravda. Schválně si zkuste spočítat, kolik za den sníte bílkovin. Jíte denně alespoň 1,5 g bílkovin na 1 kg tělesné váhy? Jestliže ne, je dost možné, že se připravujete o svaly. Jakmile totiž tělu chybí bílkoviny, sahá do vlastních zdrojů a začne si je doplňovat ze svalů, které spaluje. Důsledkem bývá únava i chutě na sladké. A čím více sportujete, tím víc bílkovin neboli proteinů potřebujete pro svalovou regeneraci. Zařadit do jídelníčku bílkoviny neznamená, že od zítra začnete jíst maso na kila. Bílkoviny najdete také v rostlinných zdrojích. Například luštěniny a ořechy obsahují více bílkovin než kdekterá šunka.


TIP: Snídáte ráno kaši a máte po ní za chvíli hlad? Ochutnejte jahodovou proteinovou nebo raw proteinovou snídaňovou kaši.

Doporučujeme ochutnat:
Iswari Konopný protein
těstoviny MaxSport Organic Protein Pasta

Nezapomínejte na tuky


Tuky byly léta považovány za největší nepřátele štíhlé linie. To však už naštěstí neplatí. Nadměrná konzumace tuků, a to především těch živočišných, zdravá není a opravdu k tloustnutí a lenivění vede. Tuky jsou ovšem důležitým zdrojem energie, rozpouští se v nich vitamíny, a navíc ovlivňují produkci hormonů, které ovlivňují sportovní výkon i případné hubnutí, proto je v rozumné míře ve stravě přijímat musíte. Energii z tuků využijete zejména při vytrvalostních sportech, jakými jsou cyklistika, běhy na dlouhou vzdálenosti nebo pěší túry. Nedostatek tuků v jídelníčku se nejčastěji projevuje záchvaty "vlčího hladu". Jestliže po nocích pleníte ledničku, zapřemýšlejte, zda jíte dostatek tuků.


TIP: Zařaďte do svého jídelníčku kokosový olej. Kromě využití v kuchyni se vám bude hodit i při péči o pleť a vlasy.

Doporučujeme ochutnat:
Kokosový olej Health Link
Extra panenský olivový olej Biolinie

Věnujete se sportu aktivně a zajímá vás zdravá výživa? Prohlédněte si naši nabídku raw potravin, které vám dodají energií na každý trénink a výběh.

Článek Jak přežít podzim bez nachlazení?
Jak přežít podzim bez nachlazení?

Chladné dny jsou jsou pro naši imunitu zatěžkávací zkouškou. Opakování je matka moudrosti, pojďme si proto připomenout z..

ČÍST
Článek Oslaďme si život
Oslaďme si život

Oslaďte si život zdravě! Vždy to bylo a je hodnotné sladidlo i léčivo. Použití jistě znáte. A znáte i jeho druhy? Podíve..

ČÍST

Abychom vám mohli nabídnout pohodlnější a jednodušší prohlížení našich stránek, využíváme pro to soubory zvané „cookies“. Ke zpracování některých z nich potřebujeme váš souhlas, který dáte kliknutím na „Přijmout vše“, nebo je můžete odsouhlasit jednotlivě v „Upravit nastavení“.

Nastavení