Oblíbené

Rychlá zdravá večeře pro všechny

leaf image

Jde o pomazánky. Na jejich základ lze doporučit tvaroh, pomazánkové máslo, tofu i sýry na bázi tvarohu (Gervais, Lučinu).Article

A co do nich?
Najemno nastrouhanou zeleninu – mrkev, kedlubnu, celer. Když uvaříte brokolici, rozmixujete ji a spojíte s tvarohovým základem. Pomazánka pak bude i krásně barevná. Další možností je i červená paprika, kterou rozmixujete nadrobno, přidáte pomazánkové máslo a budapešťská pomazánka je na světě.

Nedávno jsem ochutnala i špenátovou pomazánku a byla výtečná. Stačí, když osmahnete cibulku, přidáte špenát a chvilku podusíte. Po zchladnutí dáte do mixeru společně s tofu nebo Lučinou a rozmixujete. Můžete přidat i byliny či stroužek česneku. A zelená pomazánka je připravená.

Znáte třeba luštěninové pomazánky? Jsou velmi jednoduché na přípravu. Uvařené luštěniny (mohou být i z konzervy) dáte
do mixéru, přidáte tvarohový základ, majoránku, saturejku či česnek a vše rozmixujete. Z luštěnin můžete vyzkoušet červenou čočku, fazole i cizrnu. Jednoduše to, co máte doma.

Mazat můžete na chleba, rohlík, dalamánek i housku. A pokud máte pomazánky hodně, dejte si ji do misky a pečivo jen přikusujte. A pokud zbyde i po večeři, máte na druhý den čím namazat svačinu.

Je to opravdu rychlé a chutné. Pro všechny. Pomazánky jedí nejen děti, ale i tatínkové.

Ing. Pavlína Žďárková, specialistka na výživu

Článek Ovocné sirupy - Čím sladíte? 2. díl
Ovocné sirupy - Čím sladíte? 2. díl

Při jejich výrobě jsou použity druhy ovoce s přirozeně vysokým obsahem jednoduchých cukrů. Sirupy si zachovávají výrazno..

ČÍST
Článek Klíčky plné zdraví
Klíčky plné zdraví

Je to malý zázrak - mrňavé suché semínko či zrníčko se během pár dnů změní v drobnou čerstvou zeleninu, nabitou vitamíny..

ČÍST