Oblíbené

Chcete se dožít stovky? Jezte konopné semínko

leaf image

V čínské vesnici Bama Yao se dožívá enormní počet lidí sto let věku a netrápí je téměř žádné zdravotní obtíže. Vědci se domnívají, že za tajemství dlouhověkosti se skrývá ve stravě vesničanů, která obsahuje velké množství konopných semen. Čím je konopné semínko tak výjimečné?

Article

Přírodní zázrak v semínku


Konopná semínka obsahují velké množství omega 3 a omega 6 esenciálních mastných kyselin prospívajících mozkovým buňkám a působících protizánětlivě. Například kyselina gama-linolenová potlačuje artritidu, zmírňuje projevy atopického ekzému a přispívá k rozjasněné pokožce a zdravým nehtům a vlasům. Konopné semínko dokonce obsahuje všech 8 aminokyselin, které si naše tělo neumí samo vyrobit a potřebuje je dodávat stravou.



Ve 100 g semínek sníte přes 20 g snadno stravitelných bílkovin. Četné studie opakovaně prokázaly, že konopná semínka patří k nejvýživnějším potravinám světa a jejich pravidelná konzumace snižuje vznik mnoha druhů rakoviny, reguluje cukr v krvi u diabetiků a snižuje hodnoty cholesterolu. Vysoké množství vlákniny v konopných semínkách zlepšuje látkovou výměnu a může pomoci dokonce při hubnutí. Konopné semínko určené ke konzumaci neobsahuje psychoaktivní látku THC.

Zařadit konopné semínko do jídelníčku je jednodušší, než si myslíte


Konopné semínko si nemusíte složitě pěstovat doma, stačí si pro sáček s ním zajít do zdravé výživy a pak už ho jenom přidávat do jídla. Stačí si jím posypat oblíbené müsli k snídani, přisypat ho do jogurtu, přidat ho do zeleninového salátu nebo domácí pomazánky nebo ho rozmixovat ve smoothie. A koupíte-li si konopná semínka celá, můžete je mlsat večer k televizi. Denní dávka konopného semínka se pohybuje mezi 3-5 lžícemi pro dospělého člověka, dětem dávejte polovinu.

Kdy byste na konopné semínko neměli rozhodně zapomínat?


Účinky konopného semínka oceníte v obdobích zvýšené fyzické a psychické zátěže, i když jste zdraví jako rybičky. Za pevnou součást jídelníčku by ho ovšem měli považovat především sportovci, kterým pomůže s výživou a regenerací svalů, i vegetariáni a vegani, aby doplnili bílkoviny ve stravě. Pořídit by si ho měly i kojící ženy, u kterých podpoří tvorbu mateřského mléka, a pro dobrý vývoj mozku a zlepšení schopnosti koncentrace je doporučováno dětem. A jestli trpíte lámáním vlasů, nekvalitními vlasy, některým z kardiovaskulárních onemocnění, Alzheimerovou nebo Parkinsonovou chorobou, lupénkou, ekzémem, šupinatěním pokožky či roztroušenou sklerózou neměli byste s konzumací konopného semínka váhat už ani den.

Článek Vyrobte si vlastní přírodní čistící prostředky
Vyrobte si vlastní přírodní čistící prostředky

Chcete mít domácnost jako ze škatulky a zároveň mít doma zdravé prostředí? Zapomeňte na běžné čistící prostředky plné ch..

ČÍST
Článek Co ke svačině?
Co ke svačině?

Září je měsíc, který zažene děti do škol a rodičům přidělá jednu malou každodenní starost. Co ke svačině? Do školy, na k..

ČÍST