Naše webové stránky vyžadují pro svojí správnou činnost cookies. Dalším používáním těchto stránek s tím vyjadřujete souhlas. Rozumím

Co nám řekli děti o svých svačinách

Září klepe na dveře a s ním i každodenní příprava svačin pro naše školáky. Každá maminka asi tuší, jak by správná svačina měla vypadat, ale co si o našich výtvorech myslí ti, kterým je určena? A jakou svačinu by si připravili sami? Zeptali jsme se jich!



Anežka (7 let):
"Nejraději mám rohlík se šunkou a sýrem. Mamka mi do toho ještě strká kousek něčeho zelenýho, asi salát, prej je to zdravý, ale to vždycky vyndám a nejím, nechutná mi to."

Náš tip: Pokud máte doma svačinového konzervativce, zkuste občas nahradit bílý rohlík např. celozrnnou tortilou nebo chlebem Lavaš, nakrájeným na trojúhelníčky. K tomu připravte do mističky jednoduchý sýrový dip (strouhaný sýr, tvaroh, pažitka, sůl). Do dipu se dají namáček i kousky nakrájené okurky nebo mrkve - šance, že vaše děti vezmou na milost zeleninu, tím významně vzroste!


Terezka (9 let):
"Většinou mám chleba nebo rohlík s pomazánkou, občas jogurt, ale kdybych si mohla vybrat, chtěla bych ke svačině něco sladkýho, třeba nějakou sušenku nebo čokoládu."

Náš tip: Děti, které mají přes den hodně aktivit a odpoledne je čekají sportovní kroužky, si určitě mohou občas dopřát něco sladkého. I sušenky ale mohou být zdravé, bez bílého cukru, ztužených tuků a zbytečné chemie. Než sladkou dobrotu strčíte potomkovi do aktovky, přečtěte si její složení.
My můžeme s klidným svědomím doporučit sušenky MaKe! nebo Zemanka.
Nebo upečte něco sladkého sami, třeba i s dětmi - v našich receptech najdete spoustu inspirace. My jsme si oblíbily například tento tento koláč.

Tomáš (8 let):
"Já svačiny moc nejím, nemám na to čas. Řešíme s klukama o přestávce důležitější věci. Někdy sváču pak sním odpoledne v družině nebo ji přinesu zase domů, mamce se to ale moc nelíbí."

Náš tip: Ano, o přestávkách je potřeba s kamarády všechno probrat a čas na svačinu už prostě občas nezbyde. Co si ale budeme povídat, ráno děti snídani moc nedají a na výkonu dětí je vynechaná svačina vidět.. Zkuste vašemu neposedovi dát do tašky aspoň ovocné pyré v praktické kapsičce , které dodá energii i tekutiny a jeho konzumace nezabere moc času. A když přidáte sáček sušených banánových chipsů nebo křížal, může se rozdělit i s kamarády.